У Комунальному закладі комбінованого типу Вишгородському закладі дошкільної освіти «Золотий ключик» Вишгородської міської ради Київської області здобувають освіту діти з особливими освітніми потребами, функціонують 3 інклюзивні групи.
З метою подолання психологічних бар’єрів відповідно до положень Конвенції про права осіб з інвалідністю та методичного супроводу МОН, впровадження інклюзивних рішень та рівноцінного сприйняття осіб з інвалідністю у всіх колективах та всіма верствами населення, у закладі проводиться систематична роз' яснювальна робота з баьківською громадськістю та педагогічним колективом.
Педагоги КЗКТ ВЗДО «Золотий ключик» завжді відкриті до родин, що виховують діток з особливими освітніми потребами та завжди діляться досвідом з колегами педагогами-дошкільниками, зокрема у Вишгородській територіальній громаді, проводячи постійно діючий семінар «Інтеграція дітей з особливими освітніми потребами у освітній простір закладу дошкільної освіти».
Питання створення педагогічних умов інклюзивної освіти в ЗДО висвітлюється на засіданнях педагогічної ради, з 2019 року в закладі постійно працюють команди супроводу дітей з ООП.
Методичною службою ЗДО проводяться консультації на теми: «Формування іміджу інклюзивної групи в батьківському середовищі», «Створення безбар׳єрного середовища в навчанні дітей», «Дитячий колектив – основа формування соціальної компетентності дошкільника з особливими освітніми потребами», «Адаптація дітей з особливими освітніми потребами у закладі дошкільної освіти».
Нормативно-правове забезпечення здобуття освіти осіб з ООП на 2023/2024 навчальний рік
ЗАКОН УКРАЇНИ про дошкільну освіту.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2628-14#Text
ПОРЯДОК організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/530-2019-%D0%BF#Text
ПРИМІРНЕ ПОЛОЖЕННЯ про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП в закладі загальної середньої освіти та дошкільної освіти
https://mon.gov.ua/.../pro-zatverdzhennya-primirnogo...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ про організацію освітнього процесу дітей з ООП у 2022/2023 навчальному році
https://mon.gov.ua/.../pro-organizaciyu-osvitnogo-procesu...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році
https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v8504729-22#Text
ПРО ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ ПІДТРИМКИ у дітей з особливими освітніми потребами, які здобувають дошкільну освіту в інклюзивних групах
https://mon.gov.ua/.../pro-viznachennya-rivnya-pidtrimki...
ПОРЯДОК забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах освіти
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1289-2020-%D0%BF#Text
ТИПОВИЙ перелік допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0582-18#Text
ЗАКОН УКРАЇНИ про соціальні послуги
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2671-19#Text
ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ соціальної послуги супроводу під час інклюзивного навчання
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0072-22#Text
УМОВИ допуску асистента учня (дитини) до освітнього процесу для виконання його функцій та вимоги до нього
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0073-22#Text
ЛИСТ МОН щодо асистента учня (дитини) у закладах освіти
https://document.vobu.ua/doc/14771
Стаття 103-3. Субвенція на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2456-17#Text
ПОРЯДОК ТА УМОВИ надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами
https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/88-2017-%D0%BF#n8
Коментарi